Dünyanın en büyük üçüncü yarı batık vinç gemisi “Saipem 7000”, İstanbul Boğazı’ndan geçiş yaptı. Bu kritik operasyon nedeniyle Boğaz trafiği sabahın erken saatlerinden itibaren çift yönlü olarak durduruldu.
Denizcilik dünyasının en devasa yapılarından biri olan yarı batık vinç gemisi, Marmara’dan Karadeniz’e doğru hareket etti. Saipem 7000 geçişi sebebiyle İstanbul Boğazı’ndaki transit gemi trafiği, sabah saat 06.00 sularından itibaren çift yönlü olarak tamamen askıya alındı. Dünyanın en büyük üçüncü vinç platformu unvanını taşıyan devasa gemi, sabahın ilk ışıklarıyla birlikte Boğaz sularına giriş yaptı.
Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü koordinesinde yürütülen operasyonda, seyir güvenliği en üst seviyede tutuldu. Dev platformun emniyetli bir şekilde rotasında ilerleyebilmesi için çok sayıda kurtarma römorkörü ve tecrübeli kılavuz kaptanlar gemiye eşlik etti. Olası bir riskin önüne geçilmesi amacıyla bölgedeki tüm sivil ve ticari deniz ulaşımı geçici süreliğine durdurulurken, güvenlik çemberi oluşturuldu.
İşte Saipem 7000 geçiş görüntüsü:
Seyir esnasında İstanbullular da bu tarihi anlara yakından tanıklık etti. Muazzam büyüklükteki geminin 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün altından süzülerek ilerlediği anlar, Kuzguncuk sahili başta olmak üzere Boğaz’ın her iki yakasından saniye saniye görüntülendi. Dev vinç gemisinin geçiş işlemlerini sorunsuz bir şekilde tamamlayarak Karadeniz’e açılmasının ardından, İstanbul Boğazı’nın yeniden deniz trafiğine açılması bekleniyor.
Benzer haberler:
Dünyanın En Büyük 3. Vinç Gemisi “Saipem 7000” Çanakkale Boğazı’ndan Geçti