enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
46,5137
EURO
53,0057
ALTIN
6.019,97
BIST
14.259,75
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
29°C
İstanbul
29°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Açık
30°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
30°C
Pazar Açık
29°C
Pazartesi Açık
30°C
Norden Ship Design House
Norden Ship Design House

Bakan Uraloğlu: Hürmüz’den 11 Türk Gemisi Geçti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki çatışmaların başından beri Türk sahipli 11 ticari geminin Hürmüz Boğazı’nı güvenli bir şekilde geçerek körfez bölgesinden ayrıldığını bildirdi.

Bakan Uraloğlu: Hürmüz’den 11 Türk Gemisi Geçti
maridec marina
guven
23.06.2026 13:15
A+
A-

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ortadoğu’da yaşanan askeri gerilimin ardından sivil deniz trafiği açısından yüksek riskli bir koridor haline gelen Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki Türk deniz unsurlarının durumuna dair kritik açıklamalarda bulundu.

Bölgedeki askeri ve lojistik gelişmeleri bakanlık bünyesinde saniye saniye takip ettiklerini vurgulayan Uraloğlu, krizin patlak verdiği ilk günden bu yana Türk sermayeli 11 ticari geminin emniyetli bir şekilde stratejik boğazı geçerek körfez sularını terk ettiğini duyurdu.

Deniz Gündem

Ankara’nın koordinasyonunda yürütülen deniz güvenliği takipleri çerçevesinde, son olarak 21 Haziran sabahı iki Türk sahipli geminin daha riskli bölgeden başarılı bir şekilde çıkış yaptığını ifade eden Bakan Uraloğlu, tahliye ve seyir süreçlerinin sorunsuz ilerlediğini kaydetti.

Sıcak bölgede kalan sivil unsurlara dair güncel verileri de kamuoyuyla paylaşan Bakan Uraloğlu, şu an itibarıyla söz konusu su yollarında toplam yedi geminin faaliyet gösterdiğini ve bu gemilerde 177 Türk personelin görev başında olduğunu aktardı.

Bölgede bulunan yedi gemiden birinin Türk bayraklı olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, Türk denizcilerinin ve ticari filolarının can ile mal güvenliğini korumak adına tüm operasyonel mekanizmaların devrede olduğunu hatırlattı.

Küresel enerji koridorundaki risklere karşı teyakkuzda olduklarının altını çizen Uraloğlu, “Bölgedeki gemilerimiz ve vatandaşlarımızla kesintisiz bir iletişim ağı sürdürüyoruz. Her türlü zorlu koşula karşı insanımızın ve deniz araçlarımızın emniyetini garanti altına almak amacıyla gerekli tüm tedbirleri kararlılıkla uygulamaya devam edeceğiz” diyerek Türkiye’nin bölgedeki proaktif koruma politikasını vurguladı.