ABD Başkanı Donald Trump, İran ile varılan mutabakatın ardından petrol yüklü ticari gemilerin Hürmüz Boğazı’ndaki güney koridorunu kullanarak yeniden güvenli geçişlere başladığını açıkladı.
ABD Başkanı Donald Trump, küresel enerji koridorunun en kritik noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı’ndan gemi geçişleri başladığını resmen duyurdu. Trump, bölgede sağlanan diplomatik uzlaşmanın ardından ticari gemilerin ve petrol tankerlerinin güvenli bir şekilde seyrüsefer gerçekleştirmeye başladığını belirtti.
Kendisine ait sosyal medya platformu üzerinden konuya ilişkin paylaşımlarda bulunan Trump, boğazı kullanmaya başlayan deniz araçlarının büyük bir kısmının petrol yüklü tankerlerden oluştuğunu kaydetti. Sevkiyatların güvenliğine ilişkin detaylar da paylaşan ABD Başkanı, gemilerin tamamen güvenli, emniyetli ve sorunsuz olarak nitelendirilen “güney koridorunu” aktif olarak kullandıklarını aktardı.
Körfez bölgesindeki seyrüsefer serbestisine yönelik olumlu mesajlar veren Trump, denizcilik şirketleri için tek seçeneğin burası olmadığını belirterek gemilerin kullanabileceği başka geçiş rotalarının da mevcut olduğunu ifade etti.
ABD ile İran arasında varılan tarihi barış anlaşması ve eş zamanlı olarak deniz ablukasının kaldırılması talimatının ardından, dünya petrol ticaretinin kalbi konumundaki bu stratejik su yolunda nakliye trafiğinin kısa sürede savaş öncesi seviyelere ulaşması bekleniyor.
Benzer haberler: