Yemen’deki İran destekli Husiler, daha önce ABD Başkanı Donald Trump yönetimi ile yapılan ateşkese rağmen, ABD’li petrol şirketlerine ait gemileri hedef alacaklarını duyurdu.
Husi güçleriyle ticari deniz taşımacılığı operatörleri arasında irtibat sağlayan İnsani Operasyonlar Koordinasyon Merkezi (HOCC), 13 ABD şirketine, 9 yöneticiye ve 2 gemiye yaptırım uygulandığını açıkladı. Yapılan açıklamada, yaptırım listesine alınan bu varlıkların “çatışma ilkesine uygun şekilde ele alınacağı” bildirildi.
Husiler, söz konusu şirketlere ait gemileri “düşman varlıklar” olarak tanımlarken, bu gemilerin hedef alınabileceğini belirtti.
Bilindiği üzere, Yemen’deki Husiler ile Trump yönetimi arasında daha önce Kızıldeniz ve Aden Körfezi’nde ABD bağlantılı gemilere saldırmama yönünde ateşkes anlaşması yapılmıştı. Ancak son açıklamalar, bu ateşkesin ihlal edilebileceğine işaret ediyor.
Kasım 2023’ten bu yana Husiler, İsrail’in Gazze Şeridi’ne yönelik saldırılarını gerekçe göstererek 100’den fazla gemiye saldırı düzenledi.