Çanakkale Boğazı, orman yangını nedeniyle saatlerce kapalı kaldıktan sonra yeniden gemi geçişlerine açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, yaptığı açıklamada “Çanakkale Boğazı gemi trafiği, kuzey-güney yönlü olarak açıldı” bilgisini paylaştı.
Yangın sırasında boğazın iki ucunda 38 gemi beklemek zorunda kaldı. Aralarında petrol tankerleri, konteyner gemileri ve tahıl yüklü dökme yük gemilerinin bulunduğu bu gemiler, bazı hatlarda 10 saate varan gecikmeler yaşadı. Bekleme süresinde özellikle Karadeniz limanları ile Akdeniz arasında planlanan seferlerde domino etkisiyle aksaklıklar oluştu.

Yangının, kuvvetli rüzgârla birlikte alevleri hızla boğaza yaklaştırması üzerine deniz trafiği güvenlik gerekçesiyle tamamen durdurulmuştu. Bölgede görev yapan 12 helikopter ve 8 yangın söndürme uçağı, karadan ise onlarca arazöz ve itfaiye ekibi yangını kontrol altına aldı.
Uzmanlara göre bu olay, deniz taşımacılığında afet risk yönetiminin artık kaçınılmaz bir gereklilik olduğunu gösteriyor. Denizcilik çevreleri, benzer durumlarda boğazın tamamen kapanmasını önleyecek “Acil Geçiş Prosedürü” çalışmalarını gündeme aldı.
