Türkiye’nin yerli enerji hamlesinde kritik bir eşik daha aşılıyor. Karadeniz’deki günlük doğal gaz üretimini ikiye katlayacak olan Osman Gazi Yüzer Üretim Platformu, Faz-2 çalışmaları kapsamında 30 Ağustos’ta görev yerine uğurlanıyor.
Türkiye’nin enerjide dışa bağımlılığını kırma vizyonunun kalbi konumundaki Sakarya Gaz Sahası, üretim kapasitesini devasa bir yatırımla ikiye katlamaya hazırlanıyor. Cumhuriyet tarihinin en büyük doğal gaz keşfi olarak kayıtlara geçen Karadeniz’deki rezervde, Faz-2 çalışmaları tüm hızıyla sürüyor.
Çıkarılacak yeni doğal gazın işlenmesinde kilit rol oynayacak olan Osman Gazi Yüzer Üretim Platformu’nun, 30 Ağustos’ta kalıcı görev yerine doğru yola çıkması planlanıyor. Bu stratejik adımın tamamlanmasıyla, sahadaki günlük üretimin 20 milyon metreküpe ulaşması hedefleniyor.
Mevcut duruma bakıldığında, sahanın Faz-1 aşaması kapsamında faaliyette olan 12 kuyudan aktif olarak gaz çıkarılıyor. Günlük 9,5 milyon metreküplük istikrarlı bir üretimin sağlandığı bölgede, bugüne dek toplam 6 milyar metreküp yerli doğal gaz ekonomiye kazandırıldı. Bu miktar, an itibarıyla Türkiye’deki yaklaşık 4 milyon hanenin ihtiyacını yerli kaynaklarla karşılamaya yetiyor.
Ülke genelinde doğal gaz kullanan toplam hane sayısının 22 milyon olduğu göz önüne alındığında, Faz-2 yatırımlarının tamamlanmasıyla bu rakamın 8 milyon haneye çıkarılması büyük bir ekonomik kazanım anlamına geliyor.
Üretim kapasitesini artırma vizyonu Osman Gazi Platformu ile sınırlı kalmayacak. Projenin üçüncü aşamasını oluşturacak olan Faz-3 çalışmaları doğrultusunda, 2028 yılında ikinci bir yüzer üretim platformunun daha devreye alınması planlanıyor. Yeni tesisin faaliyete geçmesiyle birlikte bölgedeki günlük gaz üretim kapasitesinin 40 milyon metreküpe tırmanması, yerli gazdan faydalanan hane sayısının ise 16 milyonu aşması öngörülüyor.
Benzer Haberler:
Sakarya Gaz Sahası’nda üretim artıyor: Yeni faz yolda
Nisan’da Çifte Sondaj, Sakarya Gaz Sahası 8 Milyon Haneyi Isıtacak