Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, mayıs ayında Türkiye limanlarına yanaşan kruvaziyer gemi ve yolcu sayısında son 14 yılın en yüksek rakamlarına ulaşıldığını duyurdu. Sektörel büyümenin liderliğini ise Kuşadası Limanı göğüsledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’de kruvaziyer turizmi alanında mayıs ayında tarihi bir zirvenin görüldüğünü açıkladı. Denizcilik Genel Müdürlüğü verilerine göre; 2026 yılının mayıs ayında Türkiye limanlarına yanaşan gemi sayısı bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 14,2 artarak 169’a yükseldi.

Aynı dönemde ağırlanan yolcu sayısı ise yüzde 10,8’lik bir ivmeyle 257 bin 897’ye ulaştı. Bakan Uraloğlu, bu rakamlarla birlikte mayıs ayları baz alındığında son 14 yılın en yüksek kruvaziyer gemi ve yolcu hacmine ulaşıldığını vurguladı.
Yılın ilk beş aylık tablosu da sektördeki istikrarlı büyümeyi ve Türkiye’nin deniz turizmindeki artan cazibesini gözler önüne seriyor. Ocak-Mayıs 2026 dönemini kapsayan istatistiklere göre, limanları ziyaret eden toplam kruvaziyer gemi sayısı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 2,2 artışla 324 olarak kayıtlara geçti. Söz konusu beş aylık süreçte ağırlanan toplam turist sayısı ise yüzde 3,9’luk bir yükselişle 455 bin 580’i buldu.
Limanların operasyonel performansına bakıldığında zirvenin sahibi açık ara Kuşadası oldu. Sadece mayıs ayında 75 gemi ve 127 bin 670 yolcuyu ağırlayan Kuşadası Limanı’nı; 31 gemi ve 59 bin 176 yolcu ile İstanbul limanları, 11 gemi ve 10 bin 889 yolcu ile Bodrum Limanı izledi.
Yılın ilk beş aylık genel tablosunda da hiyerarşi değişmedi; Kuşadası Limanı 129 gemi ve 189 bin 141 yolcuyla birinciliğini korurken, onu 66 gemi (115 bin 323 yolcu) ile İstanbul ve 26 gemi (51 bin 202 yolcu) ile İzmir Alsancak Limanı takip etti. Geriye kalan diğer limanlar ise yılın ilk beş ayında toplam 99 bin 914 deniz turistine ev sahipliği yaptı.
Benzer haberler:
Bakan Uraloğlu: “Türkiye Deniz Ticaret Filosunda Dünyada 10. Sıraya Yükseldi”